Bonsai öldü ama hayat devam ediyor!


Bundan 4 ay kadar önce bir bonsai girdi hayatıma! Sürpriz olmuştu benim için. Aradan zaman geçtikçe sürpriz olmaktan çıkıp anlam kazanmaya başladı. Hem bir bitki olmasına rağmen diğer canlılar gibi zamanla kendini sevdirmişti; hem de bir anlamı vardı: uzun bir hayatı simgeliyordu, bakılasıydı! Ben de öyle yaptım... Bildiğim kadarıyla baktım... Bonsai bakımı hakkında pek bir bilgim yoktu gerçi ama! Aldığımdan beri de onunla ilgili bir yazı yazayım demiştim ama bu güne dek kısmet olmamıştı.
Ordu'ya gitme vakti geldiğinde, peşim sıra götüremeyeceğim için İstanbul'da bıraktım onu. Abime emanet ettim, sıkı sıkı tembihledim, "Aman abicim, suyunu eksik etme!" Ordu'ya gittikten sonra her gün abimi arıyordum sırf su vermeyi unutmasın diye.
Dönüşte otobüsten iner inmez ilk iş bonsainin akıbetini sordum, başıma gelecekleri biliyormuş gibi! Ve korktuğum cevabı da aldım: " ben suyunu verdim ama..."

Bonsaim kuruyup ölmüştü... Abim önceleri hiç su vermemiş, kuruduktan sonra da suya boğmuştu bonsaiyi! Kahroldum tabiki... Ama giden geri gelmiyor. Gerçi çok denedim onu tekrar yeşertmeyi ama "bonsai bir kez kurudu mu bir daha yeşermez" diyenler haklıymış, olmadı!
Bu da böyle bir tecrübeydi, yaşandı bitti mi diyeceğim?! Elbetteki hayır... En kısa zamanda başka bir bonsaiyi himaye altına alacağım...
Belki birşeyleri sembolize ettiği için, belki de gerçekten çok sevdiğimden; kimbilir...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Genetik Diye Bişey Var!

Ben de komiktim!

Okuma Şenliği: Kış 2018